سبد خرید

ساعت رولکس | کالکشن مدل‌های مختلف

دسته‌بندی مقالات

تهران، بازار 15 خرداد

info@enzogallery.com

021-65152243

همه روزه از 8 صبح تا ساعت 18

ساعت رولکس | کالکشن مدل‌های مختلف
896
آبان 28, 1399
تیم تمساح

خرید ساعت رولکس برای کسانی که لاکچری بودن را انتخاب کرده اند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کالکشن مدل های مختلف ساعت رولکس می تواند به راحتی شما را در زمینه انتخاب و خرید یک نمونه مناسب راهنمایی کند.

مدل های ساعت رولکس در دو مجموعه با نام ساعت های کلاسیک و ساعت های حرفه ای دسته بندی می شوند. گردآوری این مدل ها در این صفحه از وب سایت گالری انزو صورت گرفته است. اگر قصد خرید ساعت رولکس را دارید پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

مدل های مختلف ساعت رولکس

ساعت رولکس یکی از گران ترین برندهای سطح جهان است و صرفا قشر خاصی از جوامع مختلف قادر به خرید محصولات این شرکت سوئیسی هستند.

حتی خرید ارزان ترین ساعت رولکس اصل نیز در توان بسیاری از افراد جامعه نیست، پس نباید بدون اطلاع از مدل های مختلف این برند و قابلیت های هر کدام از این مدل ها نسبت به خرید این ساعت اقدام کرد. در ادامه علاوه بر معرفی مجموعه مدل های ساعت رولکس به ارائه توضیحاتی مختصر در خصوص آن ها می پردازیم.

از مقاله راهنمای خرید ساعت رولکس نیز دیدن کنید

مدل Air-King

ارزان ترین ساعت از برند رولکس به مدل ایر کینگ اختصاص دارد. ساعت رولکس مدل Air-King هرچند ارزان ترین ساعت این شرکت شمرده می شود، با این حال در زمره گران ترین ساعت های جهان قرار دارد.

این ساعت برای پسران نوجوان و جوانان خوش سلیقه ای طراحی شده است که می خواهند بعد از پوشیدن یک دست کت و شلوار مجلسی با یک ساعت زیبا و گرانبها، لاکچری بودن خود را تکمیل کنند. این مدل در سال 1930 طراحی شد و مورد استفاده بسیاری از خلبانان انگلستان قرار گرفت.

مدل Datejust

این مدل صرفا نشان دهنده تاریخ و زمان دقیق است، اما نمایش روزهای هفته بر روی آن طراحی نشده است. ساعت رولکس مدل Datejust توسط یکی از اعضای نیرو هوایی امریکا که موفق به شکستن دیوار صوتی شد با نام Chuch Yeager استفاده می شد.

این ساعت هم اکنون در زمره پرفروش ترین ساعت های اسپرت در سطح جهان شناخته می شود. هر چند مدت زمان زیادی از طراحی اولیه این ساعت می گذرد، با این حال مدل های جدیدتر نیز به نوعی با الهام از طراحی اولیه ساخته می شوند.

مدل Date

در سال 1950 یک ساعت دیگر از شرکت رولکس با شباهت بسیار زیاد به مدل ایرکینگ طراحی گردید. تفاوت ساعت رولکس مدل دیتا به طراحی تاریخ شمار بر روی صفحه ساعت باز می گردد، چرا که مدل ایرکینگ صرفا یک ساعت عادی و طراحی ساده را به نمایش می گذاشت.

مدل های جدید این ساعت از جنس استیل 904L بوده و کیفیت آن می تواند شما را متحیر کند. قابل ذکر است که این ساعت در عمق یک صد متری آب نیز سالم می ماند.

مدل Rolex Explorer

چهار سال بعد از طراحی و تولید مدل دیتا، ساعت رولکس اکسپلورر با هدف عرضه یک ساعت مناسب برای جهانگردان و کوهنوردان روانه بازار گردید.

این ساعت می تواند دمای بیست درجه زیر صفر و چهل درجه بالای صفر را تحمل کند. مدل جدید این ساعت روزشمار یا تاریخ شمار دیجیتالی ندارد اما عقربه چهارم آن با گذشت هر 24 ساعت به میزان یک بار به جلو حرکت می کند. امروزه مدل ویژه این ساعت برای افرادی که می خواهند ساعات طولانی در غارهای سرد و تاریک و طویل باشند طراحی شده است.

مدل Rolex Yacht Master

ساعت رولکس مدل Rolex Yacht Master نیز با طراحی ویژه ای که دارد برای ملوانان ساخته شده و حجم بالای رطوبت تاثیری در عملکرد و تخریب بافت سازنده آن ندارد.

این ساعت در ایران با عنوان هایی همچون یاخ مستر و یات مستر شناخته می شود. طراحی این ساعت نیز به دهه 1950 بازمی گردد، با این حال طراحی ساده و جذاب این ساعت باعث شده است همچنان در زمره پرفروش ترین ساعت های اسپرت در سطح جهان قرار گیرد. این محصول یک ساعت ویژه برای کرنوگراف گراتای قایق رانی است.

اگر مایلید از ساعت یاخ مستر اطلاعات بیشتری کسب کنید مطلب تاریخچه یاخ مستر 2 را مطالعه کنید.

مدل Rolex GMT Master

تفاوت شرکت Rolex با سایر شرکت ها در طراحی و تولید ساعت Rolex GMT Master مشخص گردید، چرا که این ساعت امکان تنظیم ساعت دو ناحیه مختلف را بر روی یک صفحه نمایش ایجاد کرد.

این ساعت برای اولین بار توسط خلبانان ایالات متحده امریکا و برای حل کردن مسئله تفاوت زمان در بخش های شمالی و جنوبی استفاده شد.

مدل جدیدتر این ساعت امکان تنظیم ساعت دوم به وسیله اهرم را به کاربر می دهد. ناگفته نماند که قیمت ساعت رولکس با تولید این مدل به صورت چشم گیری افزایش یافت و محصولات این مدل نیز در زمره گران ترین ساعت های این شرکت قرار دارند.

مدل Submariner

همان مدلی است که در ایران با عنوان ساب مارینر یا ساب مارین شناخته می شود و در زمره پرفروش ترین ساعت های شرکت رولکس در ایران است.

این ساعت اسپرت با هدف تولید یک ساعت مناسب برای زیردریایی ها، غواصان و شناگران تولید شده است. ساعت رولکس مدل Submariner توانایی تحمل وزن آب در عمق 300 متری را نیز دارد.

مدل Day-Date

یک ساعت کامل که قابلیت نمایش روز، ماه و تایم دقیق را دارد و در سال 1964 توسط رییس جمهور امریکا استفاده می شد.

دستبند گرانبهای این ساعت با عنوان دستبند پریزیدنت شناخته می شود. به علت دستبند گرانبهایی که دارد این مدل از ساعت رولکس با عنوان ساعت President نیز معرفی می گردد، با این حال نام دقیق این ساعت، دی-دیتاست. این ساعت بعد از مدل جی ام تی مستر به عنوان یکی از ساعت های بالا رده شرکت Rolex شناخته می شود.

مدل Daytona

ساعت رولکس مدل Daytona دارای کورنومترهایی است که می تواند زمان دقیق را به کاربر اعلام کند. این کورنومترها به علت دقت بسیار بالایی که در نمایش ساعت و زمان دارند در مسابقات حساس بکار می روند.

مسابقاتی که حتی یک صدم ثانیه نیز در آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این ساعت پس از نیم قرن از عرضه اولیه همچنان جایگاه خود را در کرونوگراف های ورزشی حفظ کرده است و حتی پس از ورود به قرن بیست و یکم به عنوان یک ساعت که فراتر از پیشرفت های این عصر ساخته شده است شناخته می شود.

اطلاعاتی در خصوص قیمت و فروش ساعت رولکس در ایران

ایران یکی از کشورهای جهان سوم است و فروش ساعت رولکس در کشورهای جهان سوم به صورت محدود صورت می گیرد.

حتی بسیاری از مایه داران ایرانی نیز بنابر طرز تفکر خود علاقه ای به استفاده از چنین برندهایی ندارند، با این حال قشر جوان عقیده دیگری دارد و علاقه به خرید چنین محصولاتی را به راحتی می توان در میان قشر جوان و نوجوان مشاهده کرد.

به هر حال بهتر است بدانید که قیمت ساعت رولکس در ایران بیشتر از میانگین جهانی است و اگر قصد خرید یکی از مدل های ذکر شده را دارید باید مبلغ بسیار زیادی برای خرید کنار بگذارید.

تا کنون از مدل خاصی از ساعت رولکس استفاده کرده اید؟ کدام مدل بوده است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط: